صبا


ای صبا با تو چه گفتند که خاموش شدی
چه شرابی به تو دادند که مدهوش شدی

تو که آتشکده عشق و محبت بودی
چه بلا رفت که خاکستر خاموش شدی

به چه دستی زدی آن ساز شبانگاهی را
که خود از رقت آن بی خود و بی هوش شدی

تو به صد نغمه زبان بودی و دلها همه گوش
چه شنفتی که زبان بستی و خود گوش شدی

خلق را گر چه وفا نیست و لیکن گل من
نه گمان دار که رفتی و فراموش شدی

تا ابد خاطر ما خونی و رنگین از تست
تو هم آمیخته با خون سیاوش شدی

ناز می کرد به پیراهن نازک تن تو
نازنینا چه خبر شد که کفن پوش شدی

چنگی معبد گردون شوی ای رشک ملک
که به ناهید فلک همسر و همدوش شدی

شمع شبهای سیه بودی و لبخند زنان
با نسیم دم اسحار هم آغوش شدی

شب مگر حور بهشتیت به بالین آمد
که تواش شیفته زلف و بناگوش شدی

باز در خواب شب دوش ترا می دیدم
وای بر من که توام خواب شب دوش شدی

ای مزاری که صبا خفته به زیر سنگت
به چه گنجینه اسرار که سرپوش شدی

ای سرشگ این همه لبریز شدن آن تو نیست
آتشی بود در این سینه که در جوش شدی

شهریارا به جگر نیش زند تشنگیم
که چرا دور از آن چشمه پرنوش شدی

ایا میدانید چشم چند مگاپیکسل است؟


تا به حال به اینکه چشمتان چند مگاپیکسل است فکر کرده اید ؟
بهترین دوربین دیجیتالی که داشته اید یا دیده اید چند مگا پیکسل بوده ؟ ۱۰ مگاپیکسل . ۱۴ مگاپیکسل . ۱۶ مگاپیکسل . ۲۴ مگاپیکسل

بهتره این موضوع را با یه تحقیق انجام شده برسی کنیم :

در ابعاد متفاوت و بصورت میانگین ، در بزرگسالان و افراد بالغ و فقط در یک عکاسی از فاصله فوق نزدیک یک الی دو میلیمتری از عمق میدان دید در چشم افراد متفاوت نتایج زیر بدست آمده است:

این فاصله در بزرگسالان ۲۴ میلیمتر ، در زمان تولد ۱۶ الی ۱۷ میلیمتر (حدود ۰٫۶۵ اینچ) بوده است. تخم چشم انسان رشد بسیار سریعی داشته و معمولی ترین آنها تنها ۲۲٫۵ الی ۲۳ میلیمتر و وزن تقریبی ۷٫۵ گرم و اندازه ۰٫۸۹ اینچ دارد.

تکامل تخم چشم در سن سه الی سیزده سال بوده و به سایز کامل خواهد رسید.
شما همه چیز را در یک آن می بینید و دوربین شما با آن همه دبدبه و کبکبه و قدرت و قیمت به گرد چشم شما هم نخواهد رسید.
آیا آنچه چشم انسان تجزیه و تحلیل می کند و آن حقایقی را که یک دوربین قادر به ثبت است از لحاظ دید یکسان است ؟

حالا با دیدن تصاویر با کیفیت مجداً این سوال را مرور می کنیم ؟
به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟ جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است
چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل است.
فکر نمیکنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد ، نظر شما چیست ؟
 

چیه؟


چیه؟ کم آوردی...!


هر چقدر هم قوی باشی گاهی اوقات کم میاری...!؟

ولی بازم باید تکیه گاه اونایی که دوستشون داری باشی



پائیز


آخر پاییز شد ، همه دم می زنند از شمردن جوجه ها !
روی تختت امشب ،

بشمار ، تعداد دل هایی را که به دست آوردی …
بشمار ،تعداد لبخند هایی که بر لب دوستانت نشاندی …

بشمار ، تعداد اشک هایی که از سر شوق و غم ریختی …
فصل زردی بود ، تو چقدر سبز بودی ؟!
جوجه ها را بعدا با هم میشماریم …

بخشش


ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﮔﻔﺖ : ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ ﻋﺰﯾﺰﺗﺮﯾﻦ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺖ ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ
ﻫﺴﺘﻨﺪ ؟
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺁﻧﺎﻥ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﻼﻓﯽ ﮐﻨﻨﺪ … ﺍﻣﺎ ﺑﻪ
ﺧﺎﻃﺮ ﻣﻦ ، ﻣﯽ ﺑﺨﺸﻨﺪ !

یارب

خدای من

بام منم یه بنده خل وچل

البته خودت منو خلق کردی

پس باید توجه کنی به در خواستام

منم قول میدم

تا حد توانم

باشم مطیع

خدا جونم خسته شدم

بسمه

حالب


جمله های عـالی از انـسان های عـادی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!

 برای زندگی کردن دو راه وجود دارد. یکی اینکه گویی هیچ معجزه ای وجود ندارد و دیگری اینکه گویی همه چیز یک معجزه است.

 اگر میدانستید که افکارتان چقدر قدرتمند است، هیچگاه حتی برای یک بار دیگر هم منفی فکر نمی کردید!

 در یک رابطه بودن به معنای بوسیدن، قرار گذاشتن یا در دسترس بودن نیست. به معنای بودن با کسی است که شما را به گونه ای خوشحال کند که هیچ کس دیگری نتواند!

 فقط کسانی را در زندگیتان نیاز دارید که در زندگیشان نیازمند شما باشند.

 یک پسر میداند چیزی را که میخواهد چگونه بدست آورد و یک مرد میداند چیزی را که بدست آورده چگونه نگه دارد.

 ممکن است شاهزاده ام را پیدا کنم اما پـــدرم همیشه پادشاه من خواهد ماند!

 هیچگاه نمی توانید یک اشتباه را دو بار مرتکب شوید چرا که بار دوم دیگر آن یک اشتباه نیست بلکه یک "انتخاب" است.

 به خودتان اجازه ندهید توسط این سه چیز تحت کنترل درآیید: گذشته تان، مردم و پول.

 ذهن فراموش می کند اما دل همیشه بخاطرش می ماند.

 هرگز برای کسی که شما را می آزارد گریه نکنید... در عوض لبخند بزنید و به او بگویید، ممنون بخاطر اینکه به من فرصتی دادی تا کسی بهتر از تو را پیدا کنم!

 همیشه دنبال افرادی که کمترین اهمیت را در زندگی به ما می دهند می دویم. چرا به این کار پایان ندهیم و اطرافمان را نگاه نکنیم تا ببینیم چه کسانی دنبال ما می دوند؟

 همه افراد به عنوان یک انسان قابل احترامند اما از هیچکس نباید بت ساخته شود.

 اگر کسی را ترک می کنید لااقل به وی علتش را توضیح دهید؛ چون اینکه ببیند لایق یک توضیح ساده هم نبوده، دردناک تر از خود ترک شدن است.

 کسانی که زندگی خود را وقف بدست آورن منافع مادی و ثروت کرده اند به شما خواهند گفت که احساس خوشبختی را در اموال خود نمی یابند. خوشبختی هرگز انعکاس ثروتهای مادی یک شخص نیست، بلکه انعکاس ثروتهای معنوی و احساسی او است.

 6 کلید یک رابطه موفق: دوستی، آزادی، صداقت، اعتماد، درک و گفتگو.

 اگر خدا دعاهای شما را مستجاب کند، ایمانتان را افزایش داده، اگر با تاخیر مستجاب کند، صبرتان را زیاد کرده و اگر مستجاب نکند، چیز بهتری برایتان در نظر دارد.

 کلمات، قدرت آزار دادن شما را ندارند، مگر اینکه گوینده آن برایتان بسیار عزیز باشد.

 هرگاه آماده بودید عاشق شوید، نه هرگاه که تنها بودید.

 دردناک ترین محبتها آنهایی است که با ریا، تزویر و تظاهر آمیخته است و لذت بخشترین محبتها آنهایی هستند که در عین کوچک بودن با خلوص نیت و با بی آلایشی همراه است.

 فرار کردن از مشکلات فقط فاصله رسیدن به راه حل را افزایش می دهد. آسانترین راه برای گریختن از مشکلات حل کردن آنها است.

 انسان نمی تواند اقیانوسهای جدید را کشف کند مگر اینکه شجاعت از دست دادن دیدن ساحل را داشته باشد.

 یک فرد موفق کسی است که بتواند از آجرهایی که دیگران به طرفش پرتاب کرده اند، ساختمانی محکم بنا کند.

 اگر نتوانید به یک خانم احترام بگذارید، حق صحبت کردن با وی را از دست خواهید داد.

 وقتی کسی را می بخشید، شخصی که بیشترین منفعت را می برد، خود شما هستید.

 سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد.

 کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.

 گفتن خداحافظ به کسی که نمی خواهید بگذارید برود واقعاً دردناک است، اما حتی دردناک تر این است که از کسی که هیچگاه قصد ماندن نداشته بخواهید بماند.

 وقتی به کسی بطور کامل و بدون هیچ شک و تردیدی اعتماد می کنید، در نهایت دو نتیجه کلی خواهید داشت: شخصی برای زندگی یــــا درسی برای زندگی!

 همه مردم را "بعضی مواقع" می‌توان فریفت و بعضی از مردم را برای "همه عمر" ! لیکن نمیتوان همه مردم را برای همه عمر فریب داد.

 بی خردی اسارت بدنبال دارد و خرد موجب آزادی و رهایی است.

 اگر باطل را نمی توان ساقط کرد می توان رسوا ساخت اگر حق را نمی توان استقرار بخشید می توان اثبات کرد طرح کرد و به زمان شناساند و زنده نگه داشت.

 آنجا که چشمان مشتاقی برای انسانی اشک میریزد، زندگی به رنج کشیدنش می ارزد.

 کاش در کتاب قطور زندگی سطری باشیم به یاد ماندنی، نه حاشیه ای فراموش شدنی ...

 همه اشیاء دارای قیمت هستند و این تنها انسان است که دارای حرمت و منزلت است.

 گوش شنونده همیشه در جست و جوی سخن خردمندانه و حکیمانه است.

 کسی به فرجام زندگی آگاه نیست، خداوند هم نیازی به عبادت بنده ندارد.

 چراغ مایه دفع تاریکی است و بدی جوهر تاریکی در زندگی آدمی است که از آن باید دوری جست.

 جهان تنها از کسی به نیکی یاد می کند، که به آبادانی کوشیده باشد.

 مردم به همان اندازه خوشبخت اند که خودشان تصمیم میگیرند.

 خوشبختی به سراغ کسی میرود که فرصت اندیشیدن در مورد بدبختی را نداشته باشد.

 دریا باش که اگر کسی سنگی به سویت پرتاب کرد سنگ غرق شود نه آنکه تو متلاطم شوی!

 دیروز چک باطله است و فردا چک وعده ای است. امروز است که تنها نقدینه شماست. آن را عاقلانه هزینه کنید ...



یلدا

  روانشناسی با میوه مورد علاقه در شب یلدا ! 
    
 
شخصیت شناسی با میوه مورد علاقه در شب یلدا !
چنانچه انواع میوه‌ها به شما تعارف شود کدام میوه را انتخاب می‌کنید؟ پرتقال؛ سیب؛ آناناس؛ موز؛ نارگیل؛ انبه؛ گیلاس؛ انگور سیاه؛ هلو یا گلابی؟
 
آیا می‌دانید که می‌توانید از روی میوه انتخاب شده شخصیت آدم‌ها را بشناسید و بر اساس میوه‌های مورد نظر بگویید که شرایط روحی روانی اشخاص مختلف چگونه است؟
پس میوه دلخواه خود را انتخاب کنید و به رازهای شخصیتی خود و دوستانتان پی ببرید!

چنانچه انواع میوه‌ها به شما تعارف شود کدام میوه را انتخاب می‌کنید؟

پرتقال؛ سیب؛ آناناس؛ موز؛ نارگیل؛ انبه؛ انگور سیاه یا گلابی؟

پرتقال
اگر پرتقال میوه محبوب شما است. شما آدمی پر قدرت و بسیار صبورید و دوست دارید کارها را به آرامی و با متانت اما در عین حال با درایت کامل و جسارت به انجام برسانید. سخت کوش و پر تلاش و کمی خجالتی هستید اما در دوستی می‌توان به شما اعتماد کرد. شما دوستان خود را به دقت انتخاب می‌کنید و با تمام وجود به آنها عشق می‌ورزید.

سیب
چنانچه سیب میوه محبوب شماست شما فردی اسراف کار و بسیار رک گو و صریح اللهجه هستید. اگر چه ممکن است بهترین سازمان‌دهنده و مدیر نباشید اما می‌توانید رهبر یک تیم کوچک باشید که با تلاش زیاد تیم را به موفقیت می‌رسانید. در بیشتر موقعیت‌ها می‌توانید به سرعت و به درستی تصمیم بگیرید. شما از سفر‌های کوتاه و غیر منتظره لذت می‌برید. زمانی که با شریک زندگی خود به سر می‌برید جذاب و خونگرم به نظر می‌آیید و به شدت عاشق "زندگی" به مفهوم واقعی آن هستید.

آناناس
اگر آناناس میوه محبوب شما است، بسیار سریع تصمیم می گیرید و سریع تر از آن عمل می‌کنید. در تغییر شغل و خطر کردن در زمینه‌های اجتماعی شجاع و بی‌باک هستید. شما دارای یک توانایی استثنایی در مدیریت بوده و نمی‌گذارید کار روی دستتان بماند.
دوست دارید مورد اعتماد دیگران باشید. معمولا خیلی سریع با دیگران ارتباط دوستانه بر قرار نمی‌کنید ولی به محض انجام آن، دوست‌تان را برای همیشه برای خودتان نگاه می‌دارید. به ندرت به دنبال زندگی رمانتیک می‌روید و شریک شما غالبا به واسط صفات ممتاز تحت تاثیرتان قرار می‌گیرد اما از توانایی شما در نشان دادن این احساسات ناامید است.

موز
عاشقان موز افرادی دوست داشتنی، آرام، گرم و طبیعتا با احساس هستند. شما غالبا از نداشتن اعتماد به نفس و خجالتی بودن در رنج هستید. دیگران غالبا از طبع آرام و شیرین‌تان سؤ استفاده کرده و سعی می‌کنند به این وسیله برای خود موقعیت‌های جالب را رقم بزنند. عاشق شریک زندگی خود در تمام زمینه‌ها هستید و این عشق به خاطر زیبایی جسمی و روحی اوست. به خاطر روشی که دارید روابط شما با او همواره در یک هماهنگی کامل است.

نارگیل
شما دوست‌داران این میوه سنگین و کمیاب، افرادی جدی با فکر و شعور هستید. از روابط اجتماعی لذت می‌برید و به ویژه روی همراهان و دوستان خود حساسیت خاصی دارید. ممکن است کمی خود‌خواه به نظر بیایید اما لزوما چنین صفتی در شما بر‌جسته نمی‌شود. شما فردی سریع الانتقال آگاه و گوش به زنگ هستید و دیگران مطمئن هستند که در زمینه شغلی همیشه در بالاترین رده قرار داشته و به بهترین نحو کارها را انجام می‌دهید. شما نیاز به شریک عاقلی داشته و عقل و احساس را با هم در این مسئله دخالت می‌دهید.

انبه
اگر انبه را دوست دارید به راحتی می‌شود به شما اتکا کرد. شخصی هستید با ایده‌های روشن و غالبا درست و اثر گذار. از اینکه درگیر مسائلی بشوید که نیاز به تلاش ذهنی شدید دارد لذت می‌برید و با شریک خود به ملایمت و آرامی رفتار می‌کنید. سعی می‌کنید با زندگی خود بسازید و چنانچه نیاز به قوی بودن را احساسا می‌کنید آن را در جایی دیگر می‌جویید.

انگور سیاه
در صورتی‌که به انگور سیاه علاقمندید به طور کلی آدمی مودب و خوش رو هستید اما گاهی اوقات سریع و به شدت عصبانی می‌شوید هر چند به همان سرعت عصبانیت شما فرو‌کش می‌کند. از زیبایی‌ها به هر شکل که باشند لذت می‌برید. بسیار محبوب و مورد علاقه دیگران هستید و این محبوبیت به علت طبیعت گرم شماست. شور و شوق فراوانی به زندگی دارید و از هر کای که می‌کنید لذت می‌برید اعم از لباس پوشیدن خوردن و خوابیدن. شریک شما باید در تمام شور و علاقه شما سهیم باشد تا بتواند از همه آنچه که به او می‌دهید لذت ببرد.

گلابی
شما که دوستدار گلابی هستید، چنانچه فکر خود را معطوف به انجام کاری می کنید می توانید آن را با موفقیت به انجام برسانید. شما دوست دارید که نتیجه تلاش هایتان را به سرعت ببینید. از انگیزه های مفید ذهنی لذت برده و دنباله رو آن هستید کمی خجالتی به نظر می رسید و در بیان احساسات خود چندان راحت نیستید. زمانی که به دنبال شریک زندگی هستید به هوش سرشار دید وسیع و دل دریایی اش بیش از دیگر موارد اهمیت می دهید.

یه دوست (قمری)

خدایا ، خدایا ! به سوی تو می آیم ، از عالم و عالمیان می گریزم ، تو مرا در جوار رحمتت سکنی ده. ای همیشه حاضر در میان ما! با طراوت بهار دیدمت با شمیم انتظار بوییدمت و با دلی بی قرار جوییدمت !…

محرم(کپی از امیر رضا)

به خدا بگو تو گفتی و من هم آمدم

http://img.tebyan.net/big/1391/09/193156240197174122151981917714225311154155173.jpg

پدرم (آیت الله بهجت ره )می‌گفت شرکت در مراسم امام حسین (ع) همان ابراز عشق و محبتی است که خداوند دستور داده است. این شرکت در مراسم اجر رسالت پیامبر (ص) است. شما به این نیت برو و به خدا بگو تو گفتی و من هم آمدم.

 

آیه الله بهجت می فرمود:استاد بزرگ ما، مرحوم غروی کمپانی (آیت الله کمپانی اصفهانی) که از لحاظ علمی در سطح بالایی بود، در مجالس روضه ابا عبدالله (ع) پای سماور می‌نشست و چای می‌داد.

 

مطلب دیگری که پدرم در این روضه‌ها بر آن اصرار داشت این بود که مجلس به مناسبت هر امامی که برگزار شده بود، باید آخرش به امام حسین (ع) ختم می‌شد.

 

ایشان تأکید می‌کرد امام حسین (ع) منشأ همه اینهاست و اینقدر بزرگ است که همه اینها به او متوسل می‌شدند. نه تنها امامان، بلکه قبل‌تر از آن پیامبران نیز به ایشان متوسل می‌شدند.

 

خواندن زیارت عاشورا هر روز با صد لعن و صد سلام

 

مرحوم آیت‌الله بهجت هر روز زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام می‌خواند و بارها می‌گفت: آقایی از خدا خواسته بود تا زیارت عاشورایش هیچ روزی ترک نشود حتی در روز مرگش.

 

 ایشان نمی‌گفت که این درخواست خود من است. در حالی‌که ما می‌دیدم خودش هر روز این کار را می‌کرد.

ایشان روز یکشنبه رحلت کرد. یک روز قبلش که شنبه بود، دیدم ایشان مشغول خواندن زیارت عاشورا شده بود و هنگامی که برای رفتن به درس جلوی در ایستاده بود، صد لعن و صد سلام را با تسبیح می‌شمرد.

 

 آن روز از همه روزها سرحال‌تر بود.

ایشان هر روز که به درس می‌رفت، شاید با تأخیر می‌رسید. به هرحال سن ایشان بالا بود و کمی کارها با تأخیر انجام می‌شد. خودشان می‌گفت کاری مانند لباس پوشیدن که در گذشته در عرض پنج دقیقه انجام می‌دادم، شاید الآن بیست دقیقه از من وقت می‌گیرد.

 

ایشان همیشه تا آماده می‌شدند، چند دقیقه‌ای از وقت گذشته بود که به دم در می‌رسیدند. ولی آن روز آخر، نیم ساعت زودتر جلوی در نشسته بودند و صد لعن و صد سلام را با تسبیح می‌گفتند که پس از آن عارضه‌ای به ایشان دست داد که گفت من امروز به درس نمی‌روم.

 

مرحوم آیت‌الله بهجت تا لحظات آخر به خواندن زیارت عاشورا آن هم با صد لعن و صد سلام و حضور در مجلس سیدالشهدا (ع) التزام داشت. حتی در حالت مریضی می‌گفت من را به مجلس ببرید که می‌خواهم طلب شفا در مجلس امام حسین (ع) کنم.

 

پس از من، از ثلث مانده‌هایم، مجلس عزا و روضه سید‌الشهدا (ع) را اقامه کنید

 

 * سفارش آیت‌الله بهجت در مورد عزاداری برای اباعبدلله علیه‌السلام چه بود؟

ـ سفارش پدرم همیشه این بود که خدا می‌داند این توسلات برای انسان چه می‌کند. این توسل برای انسان یک ارتباط است. چه‌طور وقتی یک لامپ را به الکتریسیته متصل می‌کنیم، نور می‌دهد.

 

 انسان اگر به اینها متوسل شود، اسباب وصل می‌شود. این توسل، یاد معشوقِ معشوق افتادن است. چون این بزرگواران عاشق خداوند بودند و خدا نیز عاشق آنها بود.

 

انسان وقتی به آنها متصل شود، انگار به خدا متصل شده است. این توسلات انسان را خدایی می‌کند. نظر ایشان این بود که انسان هرچه می‌تواند در این زمینه کم نگذارد. لذا خود ایشان با آخرین توانش می‌آمد.

 

ایشان در وصیت‌نامه خود ذکر کردند که بعد از من از ثلث مانده‌هایم، مجلس عزا و روضه سید‌الشهدا (ع) را اقامه کنید. ایشان می‌گفت اگر من در عمرم 50 سال مراسم گرفتم، کم است و بعد از من شما باز هم برایم مراسم روضه اباعبدلله (ع) را بگیرید. ایشان روی این مسائل خیلی توصیه و تأکید داشت.

 

شرکت در مجالس روضه سیدالشهدا علیه‌السلام تعظیم شعائر است

* خود ایشان چه عمل خاصی را در ماه محرم انجام می‌دادند؟

 

ـ یکی از کارهای ایشان این بود که در مراسم مختلفی که برای اباعبدلله (ع) گرفته می‌شد، به اندازه توانشان شرکت می‌کردند.

از زمان قدیم که من بچه بودم، ایشان به شرکت در این مجالس التزام داشت. شرکت در مجالس این بزرگواران را عظمت بخشیدن به یاد و نام آنها می‌دانست.

 

لذا می‌گفت شرکت در این مجالس تعظیم شعائر است. ما باید به شعائر خود عظمت بخشیده و عزیز نگه داریم و برایمان مهم باشد و به آنها اعتنا کنیم و برایشان وقت بگذاریم و عمر عزیز خود را صرف آن کنیم. در این روزها خواندن زیارت عاشورا را به خصوص در تاسوعا و عاشورا با احوالات بیشتری انجام می‌داد.

 

به ما توصیه می‌کرد در این روزها (ایام محرم) این زیارت را بخوانید. مطلب دیگر اینکه خنده ایشان اصولا صدا نداشت و همیشه در حد یک لبخند بود.

 

 اما در این روزها ایشان اصلا همان لبخند را هم نداشت و پیوسته گرفته بود و به یاد امام حسین (ع) در حزن بود و می‌گفت: همین به یاد آنها بودن را فقط خدا می‌داند چقدر اجر دارد.

 

ایشان اصرار داشت وقتی مجلس می‌گیرید، برتری‌ها و امتیازات اهل بیت (ع) را بگویید. فضائل و مناقب این حضرات را بگویید و نسبت به این قضیه ابراز احساسات کنید. حتی اگر گریه و اشک شما نمی‌آید، حالت گریه به خود بگیرید و در حال حزن باشید. تباکی کنید.

 

شرکت در مراسم امام حسین (ع) همان محبت ذی‌القربی و اجر رسالت پیامبر(ص) است

 

آیت‌الله بهجت همیشه می‌گفت: شرکت در مجالس سیدالشهدا (ع) محبت به ذی‌القربای پیامبر (ص) است. در آیه قرآن است که شما به ذی‌القربای پیامبرتان محبت کنید. پیامبر(ص) فرمود من پیامبر شما بودم و از شما چیزی نمی‌خواهم و اجر و مزدی جز محبت به نزدیکانم نمی‌خواهم.

 

خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید: «قل»، بگو من از شما اجر نمی‌خواهم، فقط به نزدیکانم محبت کنید. محبت می‌خواهم. این خیلی لطیف است. چون انسان بالاترین چیزی که می‌تواند بدهد، محبت و عشق و دوستی است و خداوند و پیامبرش فقط همین را از انسان می‌خواهند.

 

پدرم می‌گفت شرکت در مراسم امام حسین (ع) همان ابراز عشق و محبت است. همان دوستی و محبت ذوی‌القرباست که خداوند دستور داده است.

 

 این شرکت در مراسم اجر رسالت پیامبر (ص) است. شما به این نیت برو و به خدا بگو تو گفتی و من هم آمدم. من همان محبتی را که تو می‌خواهی انجام می‌دهم. به کسانی که تو دوستشان داری و عزیز می‌داریشان، محبت می‌کنم.

 

ایشان در عبارت دیگری می‌گفت بر همه لازم است این کار را انجام بدهند. در این کاری که از دست برمی‌آید، کوتاهی نکنند و در این مجالس شرکت کنند و صرفا با ریتم مداح به هیجان نیایند و چیزی که آنها را به هیجان می‌آورد، عشق باشد.

انسان


نامت چه بود؟ 
آدم
فرزندِ......؟ 
من را نه مادری نه پدر، بنویس اول یتیم عالم خلقت
نام محل تولد؟ 
بهشت پاک
اینک محل سکونت؟ 
زمینِ خاک
آن چیست بر گرده نهاده ای؟ 
امانت است
قدت؟ 
روزی چنان بلند که همسایه خدا، اینک به قدر سایه بختم به روی خاک
اعضای خانواده؟ 
حوای خوب و پاک، قابیل خشمناک، هابیل زیر خاک
روز تولدت؟ 
در روز جمعه ای، به گمانم که روز عشق
رنگت؟ 
اینک فقط سیاه، ز شرم چنان گناه
چشمت؟ 
رنگی به رنگ بارش باران که ببارد ر سمان
وزنت؟ 
نه آنچنان سبک که پَرَم در هوای دوست، نه آنچنان وزین که نشینم بر این زمین
جنست؟ 
نیمی مرا ز خاک، نیم دگر خدا
شغلت؟ 
در کار کشت امیدم به روی خاک
شاکیِ تو؟ 
خدا
نام وکیل؟ 
آن هم فقط خدا
جرمت؟ 
یک سیب از درخت وسوسه
تنها همین؟ 
همین.
حکمت؟ 
تبعیدِ در زمین
همدستِ در گناه؟ 
حوای آشنا
ترسیده ای؟ 
کمی
که چه؟ 
که شوم من اسیر خاک
آیا کسی به ملاقاتت آمده است؟ 
بلی
که؟ 
گاهی فقط خدا
داری گلایه ای؟ 
دیگر گلایه نه، ولی...
ولی که چه؟ 
حکمی چنین! آن هم فقط به یک گناه؟!!
دلتنگ گشته ای؟ 
زیاد
برای که؟ 
تنها فقط خدا
آورده ای سند؟ 
بلی
چه؟ 
دو قطره اشک
داری تو ضامنی؟ 
بلی
چه کس؟ 
تنها کسم خدا
در آخرین دفاع...؟ 
می خوانمش، چنان که اجابت کند دعا8.gif

دوست


نمی دانم چه می خواهم خدایا ، به دنبال چه می گردم شب و روز


چه می جوید نگاه خسته من ، چرا افسرده است این قلب پرسوز

ز جمع آشنایان می گریزم ، به کنجی می خزم آرام و خاموش

نگاهم غوطه ور در تیرگیها ، به بیمار دل خود می دهم گوش

گریزانم از این مردم که با من، به ظاهر همدم و یکرنگ هستند

ولی در باطن از فرط حقارت ، به دامانم دو صد پیرایه بستند

از این مردم که تا شعرم شنیدند ، برویم چون گلی خوشبو شکفتند

ولی آن دم که در خلوت نشستند ، مرا دیوانه ای بدنام گفتند

دل من ای دل دیوانه من ، که می سوزی از این بیگانگی ها

مکن دیگر ز دست غیر فریاد ، خدا را بس کن این دیوانگی ها

شوریده حال

مطالبی پیرامون عشق از کتاب منطق‌الطیر عطار:
عشق قصه‌ای ناخوانده و مشکل است.
بسیار کسان در این وادی ژرف پای در گل مانده‌اند که عشق، خون و درد دل بی‌شمار دارد.
اما آنان که باده‌ی عشق نوشیده و مستانه خروشیده‌اند، خوب می‌دانند که ذره‌ای نورِ عشق بر همه آفاق برتری دارد و پاره‌ای درد عشق بر تمامی عشاق سروری؛ و بدین خاطر است که از سرِ شور و مستی رندانه پای می‌کوبند و می‌سرایند:
ساقیا خون جگر در جام کن
        گر نداری درد از ما وام کن

عشق را دردی بباید مرد سوز
        گاه جان را پرده در، گه پرده دوز

عشق سرّ حیات و مغز کائنات است و درد عشق پرتو گرم ذات و این درد جان سوز و لذت بخش تنها خاص زمینیان است وگرنه افلاکیان و قدسیان را گونه‌ای عشق بی درد هست.
عاشق بی درد هم هرچه هست، مست دلدادگی نیست و عشق و شیدایی‌اش بر کنار از گرمی است.
عشق، مغز کاینات آمد مدام
        لیک نبود عشق بی‌دردی تمام

قدسیان را عشق هست و درد نیست
        درد را جز آدمی در خورد نیست

هرکه را در عشق ثابت شد قدم
        در گذشت از کفر و از اسلام هم

عشق، با فقر قرین است و فقر رهنمای عاشق صادق به دنیای کفر است. چه عشق را با کافری خویشی دیرین است و کافری مقامی والا و بالا در شاهراهِ عشق است و خود مغز درویشی است.
آن زمان که عاشق را کفر و ایمان از دل برود و تن و دل گم شود و جان هم نماند، سرآغاز کارِ عشق است و صوفی صافی در خورِ دانستن اسرار شود. رازِ سر به مُهر ر ا دریابد و روی از کفر و دین و ایمان برتابد، بهشت و دوزخ را فراموش کند و همه و همه او باشد و جز او نباشد.
عشق سوی فقر در بگشایدت
        فقر سوی کفر ره بنمایدت

عشق را با کافری خویشی بود
        کافری خود مغز درویشی بود

چون تو را این کفر و این ایمان نماند
        این تن و دل گم شد و این جان نماند

بعد از آن مردی شوی این کار را
        مرد باید اینچنین اسرار را

پای درنه همچو مردان و مترس
        در گذر از کفر و ایمان و مترس

پس اگر عاشقی خواهید، هستی فرو گذارید و نیستی را با مستی به کف آرید.

قلب


جـغرافیـای کشور مستـقلی بنام قـلـب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

قلب کشور بزرگ مستقلی است در طرف چپ قارّه سینه انسان !

قلب، محدود است از طرف شمال به دریای محبّت و از طرف جنوب به کشور غم، از طرف مشرق به دریاچه دوستی و از طرف مغرب به صحرای عاطفه !

پایتخت قلب، "عشق آباد" است که شهری است بزرگ، پرجمعیت و آباد !

ایالات عمده آن چهار است: محبّت، نفرت، احساس و امیال !

شهرهای بزرگ و مهمّ قلب عبارتند از : مودّت، خصومت، یأس، هوس، بغض و حسد !

دماغه امید در دریای محبت، پیشرفتگی خاص پیدا کرده است !

جزایر شوخی و جفا از متعلّقات این کشور است !

رودهای بزرگ و پرآبی چون شادی و اندوه، بیشتر سرزمینهای این کشور پهناور را مشروب میسازند !

از کوههای مهم آن می توان: معرفت، نیکی، بدی و احسان را نام برد. قله مرتفع: گذشت و ایثار از تمام نقاط کشور قابل رؤیت است. در جای جای این کوههای سر به فلک کشیده، غارهایی به نام اسرار وجود دارد که تاکنون پای کسی به عمق و انتهای آن نرسیده است !

نظام اقتصادی این کشور از تبادل و تهاتر عهد و پیمان و درستی و نادرستی تأمین می گردد !

قسمت عمده سرزمینهای شمال و شرق این کشور را جنگلهای انبوه تزویر و شک و تردید پوشانیده است !

میزان بارندگی در شهرهای جنوبی و غربی به ویژه در دشتهای اندوه و درد بیشتر از سایر نقاط است !

بیشتر ساکنان این شهرها اغلب درخت دوستی می کارند و میوه آرزو برداشت می کنند !

مردم این سرزمین معمولا از راه کیفر و پاداش امرار معاش میکنند !

تفرجگاههای بسیاری تحت عنوان صفا و وفا در نقاط مختلف بیشتر شهرهای قلب ساخته شده که در واقع سرمایه معنوی و جاذبه های توریستی آن را تشکیل می دهند !

نقاط ناشناخته و مجهول بسیاری در گوشه و کنار این کشور پهناور و کهنسال وجود دارد که تاکنون نامکشوف و غیر قابل دسترس باقی مانده و دانشمندان قلب شناس، شب و روز سرگرم مطالعه در مورد این موضوع می باشند !

این کشور کاملا در منطقه زلزله خیز واقع شده و گسل های بزرگ و وحشتناکی در سراسر این کشور موجب تکانها و لرزشهای سهمگین می شوند که هستی مردم را هر آن تهدید می کند !

می توان گفت که سرزمین قلب دائماً در حال تکان خوردن و حرکت است و در شبانه روز لحظه ای آرام و قرار ندارد. البته وجود چندین کوه آتشفشان فعّال به نامهای: احساسات و عواطف و کینه و انتقام، ترس و هراس سکنه شهرهای این کشور زلزله خیز را چند برابر کرده است و آتش و دود و خاکستر پیوسته از آنها متصاعد است !

چنانکه گذشته، قلب کشور ناشناخته و نامکشوفی است که بیشتر نقاط آن بکر و دست نیافتنی باقی مانده است. امید می رود که بشر روزی بتواند به اعماق جنگلهای متراکم و غارهای تاریک و گوشه و کنارهای مجهول آن دست پیدا کند !


به امید آن روز !


اندکی صبر کنید تا بتپد ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یارب

الهی اگر از دنیا نصیبی است به بیگانگان دادم و اگر از عقبی مرا ذخیره یی است به مومنان دادم ـ در دنیا مرا یاد تو بس و در عقبا مرا دیدار تو بس دنیا و عقبا دو متاعند بهایی و دید نقدیست عطائی ـ قومی بینم باین جهان از و مشغول قومی از هر دو جهان بوی مشغول گوش فرا داشته که تا نسیم سعادت از جانب قربت کی دمد؟ و آفتاب وصلت از برخ عنایت که تابد؟ بزبان بیخودی و به حکم آرزومندی میزارند و میگویند .

کریما مشتاق تو بی تو زندگانی چون گذرد؟ آرزومند بتو از دست دوستی تو یک کنار خون دارد ـ بی تو ای آرام جانم زندگانی چون کنم؟ چون نباشی در کنارم شادمانی چون کنم؟

شعر

           گفت ما را هفت وادي در ره است     چون گذشتي هفت وادي درگه است

           بـاز نايـد در جهان زيـن راه كس     نيسـت از فرسنـگ آن آگـاه كـس

          چون نيامد باز كس زين راه دور       چون دهـندت آگهي اي نا صبـور

          چون بشد آن جايگه گم سر بسر       كـي خبر بـازت دهند اي بي خيـر

          هـست وادي طلـب آغـاز كـار        وادي عشق است از آن پس بيكنار

          پـس سيـم وادي از آن معرفـت        هسـت چارم وادي استغـنا صفـت

          هسـت پنجم وادي توحيد پـاك        پس ششم وادي حيـرت صعبـناك

          هفتـمين وادي فقـر است و فنـاء        بعد از ايـن وادي روش نبـود روا

          در كشش افتي روش گم گرددت       گـر بود يك قطـره قلزم گـرددت

یک روز در مطب خدا...! "ارزش خوندن رو داره"

 


به کلینیک خدا رفتم تا چکاپ همیشگی ام را انجام دهم، فهمیدم که بیمارم 

خدا فشار خونم را گرفت، معلوم شد که لطافتم پایین آمده.

زمانی که دمای بدنم را سنجید، دماسنج ۴۰ درجه اضطراب نشان داد.

آزمایش ضربان قلب نشان داد که به چندین گذرگاه عشق نیاز دارم و تنهایی سرخرگهایم رامسدود کرده بود …

و آنها دیگر نمی توانستند به قلب خالی ام خون برسانند.

به بخش ارتوپدی رفتم چون دیگر نمی توانستم با دوستانم باشم و آنها را در آغوش بگیرم.

بر اثر حسادت زمین خورده بودم و چندین شکستگی پیدا کرده بودم …

فهمیدم که مشکل نزدیک بینی هم دارم، چون نمی توانستم دیدم را از اشتباهات اطرافیانم فراتر ببرم.

زمانی که از مشکل شنوایی ام شکایت کردم معلوم شد که مدتی است که صدای خدا را آنگاه که در طول روز با من سخن می گوید نمی شنوم …!

خدای مهربان برای همه این مشکلات به من مشاوره رایگان داد و من به شکرانه اش تصمیم گرفتم از این پس تنها از داروهایی که در کلمات راستینش برایم تجویز کرده است استفاده کنم :

-هر روز صبح یک لیوان قدردانی بنوشم.

-قبل از رفتن به محل کار یک قاشق آرامش بخورم .

-هر ساعت یک کپسول صبر، یک فنجان برادری و یک لیوان فروتنی بنوشم.

-زمانی که به خانه برمیگردم به مقدار کافی عشق بنوشم .

-و زمانی که به بستر می روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.

-------

امیدوارم خدا نعمتهایش را بر شما سرازیر کند:

رنگین کمانی به ازای هر طوفان ،

لبخندی به ازای هر اشک ،

دوستی فداکار به ازای هر مشکل ،

نغمه ای شیرین به ازای هر آه ،

و اجابتی نزدیک برای هر دعا .

-------

جمله نهایی : 

عیب کار اینجاست که :

من ” آنچه هستم ”را با ” آنچه باید باشم ” اشتباه میکنم ،    

خیال میکنم  آنچه باید باشم هستم،در حالیکه  آنچه هستم نباید باشم...!

مناجات

مناجات خواجه عبدالله انصاری یکی از بهترین هاست، صحبت ساده و بی ریا با خداوند از صدق دل، گاهی این کلمات مناجات گونه، با تجربه زندگی در این قرن در ذهن من نیز خطور میکند :" خدایا، گناهکارم، ولی امید من به عفو توست، خدایا، تو را شکر میگویم که نانی را که بدست می اورم به خون دیگران اغشته نیست، خدایا، تو را شکر میگویم که برای ابادی خانه خود، کلبه کسی را ویران نکرده ام، خدایا، تو را سپاس که برای کسب قدرت ...و کرسی، مردم را فریب نداده ام، خون کسی را نریخته ام، رشوه نستانده ام، دین و مذهب را بنفع خود تغیر نداده و مردم را گمراه نکرده ام و بر کسی ظلم روا نداشته ام، خدایا تو را شکر که هرگز در کوشش برای ارضای خواسته ها و حرص و طمع و آز و جاه طلبی خود، از انسانیت نگذشته و از سر انسانها پلی برای عبور خود به سمت هدفم نساخته ام...خدایا شکر که هنوز برای من انسان و انسانیت برتر از هر مشخصه یی مانند پول و مقام است که رتبه انسانها امروز در جهان بر اساس ان تعین میگردد...خدایا تو را شکر که در جهانی که وجدان ها مرده است و مردم به رنج و درد یکدیگر بی تفاوت شده اند، هنوز میتوانم در غم دیگران گریه کنم، برای شادی دیگران دعا کنم، و از ارامش دیگران خرسند گردم....."

پیر هرات


پروردگارا!

مرا بینشی عطا فرما تا تو را بشناسم و دانشی تا خود را.

صحتی، تا از کار لذت برم و اندک مالی که محتاج خلق نباشم.

نیرویی تا در نبرد زندگی پیروز شود و همتی، تا گناه نکنم.

اغماضی، تا گناه دیگران را ببخشم و خردی، تا از تعصب دور باشم و دانشی، تا واقع گرا باشم.

قدرتی، تا هر کاری را با دقت انجام دهم و استقامتی، تا هر کاری را به انجام برسانم.

صبری، تا سختی ها را تحمل کنم و توانی، تا همیشه میانه رو باشم.

طبعی، تا با مردم بسازم و ایمانی، تا اوامرت را اطاعت کنم.

چشمی، تا زیبایی های جهان را ببینم و گذشتی، که با دشمنانم در صلح بمانم.

عشقی، تا تو و همه را دوست دارم و سعادتی، که خدمتگزار دیگران باشم.

ایمانی، تا از ترس برکنار بمانم و عزمی، که همیشه بر تو تکیه کنم.

عقلی، که از خود نگویم و معنویتی، که زندگی را پرمعنا بسازم.

توفیقی، تا شکر داده ها و نداده های تو را بجای آورم و از زیاده طلبی بپرهیزم.

الهی! بینشی عنایت فرما که حق را از باطل تمیز دهم و فراستی که هرگز به بیراهه نروم.

الهی! اگرچه گناه من افزون است، اما عفو تو از حد بیرون است.

الهی! آنچه امروز در دست من است ندانم روزی کیست و آن چه فردا روزی من است ندانم در دست کیست.

الهی! مرا آن ده که مرا آن به.

الهی! نه کلید دارم که در بگشایم و نه کرم دارم که بر خود ببخشایم

الهی! آن را که خواهی آب در جوی روان است و آن را که نخواهی چه درمان است؟

خواندنی

قـــول هایی گــران بهــا از بزرگــــان

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/32303_482933775091924_1306667187_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/32346_481958588522776_792684723_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/32424_479335272118441_1545538742_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/374380_479113362140632_1261248174_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/378803_477227855662516_1664419215_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/381720_477627425622559_676974863_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/382073_479307835454518_1834056598_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/389471_481471675238134_1108782308_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/399181_478027912249177_35584588_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/399255_479688242083144_1322146973_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/401649_481050668613568_875949736_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/479956_476778772374091_1978012940_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/481525_482427061809262_2018138544_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/483468_476020379116597_359402291_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/486348_476371762414792_1221199356_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/533546_476430149075620_1552776003_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/556870_480926361959332_915870670_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/558928_477878212264147_105539587_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/558968_480054148713220_1145105141_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/560938_482736248445010_856588116_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/576_477551325630169_1530732613_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/577957_480508515334450_101374689_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/59108_477583845626917_1803308192_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/598487_480497468668888_1066232868_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/6393_480641595321142_809331531_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/69479_476831679035467_958154039_n.jpg

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Daricheh-2/73254_480675741984394_1068518936_n.jpg


امیر رضا

زندگی به سبک کاشونی چهره‌ی همگانی خوش آمدید...ما در اینجا جمع شدیم تا با هم مهربون باشیم...دوست باشیم..با فرهنگ باشیم..ومهم تراز همه کاشونی باشیم و به سبک کاشونی زندگی کنیم.....

جملات

  جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )  


جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

.|جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

.جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

.) .

جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

..7 ) ...جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

.7 ).جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

.جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

..جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

.|.جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

..جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 ) | .جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )

.).جملات الهام بخش در زندگی ( قسمت 7 )


مولانا



نردبان این جهان ما و منیست
عاقبت این نردبان افتادنیست
لاجرم هر کس که بالاتر نشست
استخوانش سخت تر خواهد شکست

**
حضرت مولانا


.

1_ هر چی مهربونتر باشی بیشتر بهت ظلم میکنن
2_ هر چی صادق تر باشی بیشتر بهت دروغ میگن
3_ هر چی دلسوزتر باشی بیشتر سرت کلاه میذارن
4_ هر چی قلبتو آسونتر در اختیار بذاری راحت تر لهش میکنن
5_ هر چی آرومتر باشی فکر میکنن آدم ضعیفی هستی
6_ هر چی بیشتر به فکر دیگران باشی بیشتر حقتو میخورن
7_ هر چی خودتو خاکی تر نشون بدی واست کمتر ارزش قائلن

وصیت پدری


 
روزی پدری هنگام مرگ فرزندش را فراخواند و گفت فرزندم تو را چهار وصیت دارم و امیدوارم که در زندگی به این چهار توجه کنی
.

اول اینکه اگر خواستی ملکی بفروشی ابتدا دستی به سرو رویش بکش و بعد بفروش
دوم اینکه اگر خواستی با فاحشه ای همبستر شوی سعی کن صبح زود به نزدش بروی
سوم اینکه اگر خواستی قمار بازی
کنی سعی کن با بزرگترین قمار باز شهر بازی کنی
چهارم اینکه اگر حواستی سیگار یا افیونی شروع کنی با آدم بزرگسالی شروع کن

مدتی پس از مرگ پدر او تصمیم گرفت خانه پدری که تن...ها ارث پدرش بود را بفروشد پس به نصیحت پدرش عمل کرد و آن ملک را با زحمت فراوان سروسامان داد پس از اتمام کار دید خانه بسیار زیبا شده و حیف است که بفروشد پس منصرف شد.
مدتی بعد خواست با فاحشه معروف شهر همبستر شود .طبق نصیحت پدر صبح زود به در خانه اش رفت.اما چون صبح زود بود و فاحشه فرصت نکرده بود آرایش کند دید که او بسیار زشت است و منصرف شد
مدتی بعد نیز خواست قمار بازی کند.پس از پرسوجوی فراوان بزرگترین قمار باز شهر را پیدا کرد.دید او در خرابه ای زندگی میکند و حتی تن پوش مناسبی هم ندارد.وقتی علتش را پرسید قمارباز بزرگ گفت همه داراییم را در قمار باخته ام.....در نتیجه از این کار هم منصرف شده و به عمق نصایح پدرش پی برد
اما زمانی که دوستانش سیگار برگی به او تعارف کردند که با آنها هم دود شود بیاد وصیت پدر افتاد و نپذیرفت تا با مرد پنجاه ساله ای که پدر یکی از
دوستانش بود شروع کند ولی وقتی او را نزدیک به موت یافت که بر اثر این دود کردنها و مواد مخدر بود خدا را شکر کرد که او آلوده نشده وبه پدر رحمت فرستاد

شعر


تا چه آغاز کنی ، دلهره دارم
پر ذوقم ، پر شورم ، پر شوق
تا کمی ناز کنی ، دلهره دارم
در قیامت ، محو آن قدّم و قامت

تا که قد راست کنی ، دلهره دارم
هم به دوری ، هم به وصلت
تا چه نیت بکنی ، دلهره دارم
به تو چشمم ، شده خیره 
تا نگاهم بکنی ، دلهره دارم
ز نگاهت ، پر تشویشم و ترس
تا چه افسون بکنی ، دلهره دارم
سازی از چنگ ، دف و تاری و نی
تا چه بر ساز کنی ، دلهره دارم
جان رهید و دلم از سینه جدا
تا صدایم بکنی ، دلهره دارم
----------------

روزمره گی


ایـن روزمـره گی مکـرر ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

روزمره گی، عین مردن است

حتی اگه شب رو دیر خوابیدی، صبح زود بیدار شو !

زیر بارون راه برو، نترس از خیس شدن !

هر چند وقت یه بار یه نقاشی بکش !

توی حموم آواز بخون، آب بازی کن، چه اشکالی داره ؟!

بی مناسبت کادو بخر! بگو این توی ویترین برای تو بود 

در لحظه دست دادن به یه دوست، دستش رو فشار بده !

لباس های رنگی بپوش !

آب نبات چوبی لیس بزن !

نوزاد فامیل رو بغل کن !

عکسات رو با لبخند بگیر !

بستنی قیفی لیس بزن !

زیر جمله های قشنگ یه کتاب خط بکش !

به کوچیکتر ها سلام کن !

تلفن رو بردار و به دوست های قدیمیت زنگ بزن !

برو دریا، شنا کن !

هفت تا سنگ بنداز تو دریا و هفت تا آرزو کن !

به آسمون و ستاره ها نگاه کن !

چای بخور، برای دیگران هم چای دم کن !

جوراب های رنگی بپوش !

خواب ببین !

شعر بگو !

خاطرات قشنگ رو بنویس !

بالا بلندی، وسطی بازی کن !

قاصدک ها رو بگیر و آرزو کن و فوتشون کن !

خواب بد دیدی بپر، حتما یه لیوان آب بخور !

باغ وحش برو، شهربازی، چرخ و فلک سوار شو !

جمعه ها به کوه برو، هر جاش که خسته شدی، یه ذره دیگه ادامه بده !

نون خامه ای بخر و با لذت بخور !

قبل خواب کارای روزت رو مرور کن !

هیچ وقت خودت رو به مردن نزن !

نفس های عمیق بکش !

به دردو دل دیگران با دقت گوش بده !

سوار تاکسی شدی بلند سلام کن !

چون ... هر جا وایستی، مردی !

زنده باش، زندگی کن !

برای زنده موندن از داشته هات غافل نشو !

قدر همشون رو بدون، بگذار زندگی از اینکه تو زنده ای، به خودش ببالد !

و تو با نشاطی که به زندگیت می دهی، می توانی زنگار روزمره گی را از جانت بزدایی ...


و در آخر : بدان که روزمره گی، عین مردن است !

یارب

گذشت این چند روز هم چگونه اما بماند

رفت عزیزی دیگر

وبرد با خودش کلی از خاطرات رو

خاطراتی از بهترین روزها زندگی

خاطراتی از روزهای کودکی نوجوانی جوانی بزرگی

چقد ذوق داشتیم وقتی قرار بود بیاییم تهرون چقد عاشق تعطیلات بودیم که یا اونا بیان یا ما بیاییم

وقتی بهم میرسیدیم کل ما بچه ها  میشدیم ده تا با بزرگا که خودشونو قاطی ما بچه ها میکردن

با هم میگذروندیم

یادمه وقتی میرفتم مدرسه انشا که داشتم مینوشتم دائی که میومد میدادم بهش ومینشستم با عشق کنارش میگفتم دائی جون بخوون اشکالاتمو بهم بگو

میخووند ومیگفت انشای قشنگی مینویسی

وقتی میدیدمون انگاری همه دنیارو بهش دادن چه ذوقی میکرد خودمون که بزرگ شدیم با بچه هامون چه عشقی میکرد عاشقشون بود

ای دنیا .........

جالب توجه


اگر عاشق چیپس هستید





بیماری‌های احتمالی: تیروئید یا مشكل در غدد فوق كلیوی
استرس شدید می‌تواند روی عملكرد غدد فوق كلیوی در بدن اثر منفی بگذارد.
اگر فردی دائما در معرض عوامل استرس‌زا باشد، این غدد به اندازه درست
هورمون‌های حیاتی بدن از جمله آدرنالین، كورتیزول و آلدوسترون را ترشح
نمی‌كند. این موضوع باعث به هم خوردن تعادل نمك در بدن شده و بعضی از
مردم را به خوردن غذاهای شور متمایل می‌كند.

علاقه به غذاهای شور هم‌ می‌تواند یكی از نشانه‌های كمبود ید در بدن باشد
كه در این حالت تیروئید شما كم‌كار است. كم‌كاری تیروئید با علائمی از
جمله احساس بی‌حالی و خستگی، یبوست، اضافه‌وزن و افسردگی خود را نشان
می‌دهد در حالی كه پركاری تیروئید با علائمی مانند كاهش وزن، احساس
ناامیدی و داشتن عادت ماهانه نامنظم همراه است.







اگر عاشق یخ هستید



  بیماری احتمالی: كم‌خونی
افرادی كه علاقه زیاد به خوردن یخ دارند، احتمالا مبتلا به كم‌خونی
هستند. در این بیماری بدن به اندازه كافی سلول‌های قرمز تولید نمی‌كند كه
دلیل اصلی آن هم كمبود آهن در بدن است. زمانی كه این عنصر حیاتی به بدن
نرسد، تعداد گلبول‌های قرمز به سرعت كاهش پیدا می‌كند.

مهم‌ترین علامت كم‌خونی نداشتن انرژی است. به گفته دانشمندان موسسه مایو
كلینیك در ایالات‌متحده، افرادی كه علاقه زیادی به خوردن یخ دارند،
به‌طور ناخودآگاه تلاش می‌كنند درد و تورم موجود در زبان خود را با سرمای
یخ كاهش دهند. تحقیقات بیشتر هم نشان می‌دهد یخ در دهان افراد كم‌خون مزه
و طعم خوشایندی دارد كه هنوز علت این موضوع مشخص نشده است.









اگر عاشق نوشابه هستید



  بیماری احتمالی: كمبود كلسیم
آیا شما هم از افرادی هستید كه نمی‌توانید نبود نوشابه در سفره غذای خود
را تصور كنید؟ در این صورت می‌توان این احتمال را داد كه شما دچار كمبود
كلسیم هستید.

متأسفانه این بار مصرف نوشابه نه تنها كمبود كلسیم را برطرف نمی‌كند بلكه
به‌شدت هم برای سلامت استخوان‌های بدن مضر است. بهتر است درصورت ابتلا به
كمبود كلسیم، این نیاز حیاتی بدن را با خوردن سبزی‌های تیره‌رنگ و
محصولات لبنی كم‌چرب جبران كنید.







اگر عاشق ادویه كاری هستید



  بیماری ‌های احتمالی: پاركینسون، كمبود روی در بدن
زینك اهمیت زیادی برای پوست بدن دارد و سرعت بهبود زخم‌ها و جراحات را
تسریع می‌بخشد. میزان این ماده در بدن روی حس چشایی ما هم تأثیر زیادی
دارد.
زمانی كه مقدار زینك در بدن كاهش پیدا می‌كند، تعداد غده‌های چشایی موجود
در زبان هم كمتر شده و از حساسیت آنها كاسته می‌شود، بنابراین اگر شما
علاقه دارید مقدار زیادی از ادویه‌های طعم‌دهنده مانند كاری را به غذای
خود اضافه كنید، احتمالا میزان زینك در بدنتان به‌اندازه كافی نیست و غدد
چشایی شما هم به خوبی طعم غذا را احساس نمی‌كند.

ضعیف بودن غدد چشایی و كم‌بودن تعداد آنها باعث می‌شود شما میزان بیشتری
ادویه به غذای خود اضافه كنید تا طعم آن در دهانتان احساس شود.

كمبود زینك ارتباط زیادی هم با یكی از بیماری‌های مزمن و بسیار مخرب به
نام پاركینسون دارد. به گفته دانشمندان مؤسسه سلامت و علوم ایتالیا،
سلول‌های افراد مبتلا به این بیماری در اثر سمومی كه هر روز به بدن وارد
می‌شود آسیب بیشتری می‌بیند، اما مصرف زینك می‌تواند از سلول‌ها برابر
این آسیب‌ها محافظت كند و هرقدر میزان این ماده معدنی در بدن كمتر باشد،
آسیب‌پذیری سلول‌ها برابر سموم مختلف هم بیشتر می‌شود.

در تحقیقات اثبات شده است كه سیگار ذخائر زینك در بدن را كاهش می‌دهد و
به همین دلیل افراد سیگاری به مصرف غذاهای طعم‌دار علاقه زیادی دارند.









اگر عاشق  نان و پاستا هستید



  بیماری احتمالی: افسردگی
حتما شما هم تجربه كردید كه در روزهایی كه روحیه خوبی ندارید، مرتبا
احساس گرسنگی می‌كنید و با هر بهانه‌ای سراغ یخچال می‌روید. تحقیقات نشان
می‌دهد بدن انسان با خوردن كربوهیدرات‌ها تلاش به افزایش تولید
هورمون‌های شادی‌آور می‌كند.

سروتونین یكی از این هورمون‌هاست كه تولید آن با مصرف غذاهایی مانند نان،
شیرینی و كیك بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید كه مواد پروتئینی باعث كاهش
ترشح این هورمون در بدن می‌شود و بهتر است در روزهایی كه احساس افسردگی
می‌كنید كمتر سراغ غذاهای حاوی گوشت بروید.







اگر عاشق ماهی هستید



بیماری‌های احتمالی: آلرژی، آرتروز
از جمله مواد مورد نیاز بدن اسیدهای چرب امگا3 هستند. این اسیدهای چرب
نه‌تنها نقش مهمی در رشد و حفاظت سیستم عصبی بازی می‌كنند بلكه در
پیشگیری از بیماری‌ها هم نقش اساسی دارند. بافت‌های مغزی و شبكیه چشم هم
نیاز فراوانی به امگا3 دارند. مطالعات نشان داده كمبود امگا 3 در بدن خطر
ابتلا به آلرژی و آرتروز را افزایش داده و حتی ممكن است سرطان و بیماری
قلبی را همراه داشته باشد.

كاهش میزان اسیدهای چرب در بدن می‌تواند با علائمی مانند علاقه به خوردن
غذاهای چرب، افسردگی و نداشتن روحیه، شنیدن صدای مفاصل هنگام راه رفتن،
كاهش سرعت بهبودی زخم‌ها و جراحات و خشكی پوست خود را نشان دهد.









اگر عاشق شكلات هستید



بیماری‌ها احتمالی: افسردگی، استرس، تنش‌های قبل از شروع قاعدگی
تا به حال حس كردید كه در شب‌های امتحان یا هنگام فرا رسیدن موعد تحویل
یك پروژه، به‌طور ناگهانی علاقه شما به خوردن شكلات افزایش پیدا می‌كند.

دلیل این موضوع به طور كامل مشخص است. درون این ماده غذایی تركیباتی با
عنوان آلكالویدها وجود دارد كه باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین می‌شود.
همان طور كه گفتیم این هورمون نقش مهمی در ترشح دیگر هورمون‌های مرتبط با
روحیه در انسان داشته و می‌تواند حس شادی و رضایت را تقویت كند.

شكلات همچنین یكی از منابع مهم ویتامین‌های B و منیزیم به شمار می‌آید كه
در تولید انرژی در بدن نقش مهمی دارد. به این ترتیب شما با خوردن این
ماده غذایی پرطرفدار می‌توانید انرژی مورد نیاز بدن برای غلبه بر استرس و
فشار را تامین كنید. یك تحقیق سوئیسی نشان می‌دهد افرادی كه هر روز 40
گرم شكلات می‌خورند و این كار را برای 2 هفته ادامه می‌دهند، باعث كاهش
میزان تولید هورمون كورتیزول در بدن خود می‌شوند. این هورمون با عنوان
هورمون استرس معروف است و در زمانی كه شما دچار فشار روحی و روانی هستید
میزان بیشتری از آن را در بدن خود دارید.

در بسیاری از مواقع علاقه به خوردن شكلات یكی از نشانه‌های شروع عادت
ماهانه در زنان است. در این زمان میزان منیزیم در بدن بعضی از زنان كاهش
پیدا می‌كند و خوردن شكلات می‌تواند به برطرف شدن این حالت كمك كند.









اگر عاشق اسفناج هستید



بیماری‌های احتمالی: خستگی مزمن، نداشتن تمركز و بیماری‌های قلبی
ویتامین‌های B برای تجزیه كربوهیدات‌ها در بدن و تولید انرژی اهمیت بسیار
بالا دارند. این ویتامین‌ها همچنین به حفظ سلامت عصب‌ها، پوست و مغز هم
كمك می‌كنند. 8 نوع مختلف از ویتامین B وجود دارد و كمبود هر كدام از
آنها می‌تواند علائمی مانند نامنظم شدن ضربان قلب، خستگی مزمن یا مشكل در
تمركز را همراه داشته باشد. پس حتما تمایل شدید به مصرف غذاهای حاوی
ویتامین B مانند جگر، اسفناج، شیر و ماست را جدی بگیرید، زیرا ممكن است
در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی باشید كه درمان بعضی از آنها مدت زمان
زیادی طول می‌كشد.







اگر عاشق خاك هستید



  بیماری‌های  احتمالی: كمبود مواد معدنی در دوره بارداری، بیماری سلیاك
علاقه به خوردن خاك عنوان یك بیماری به نام پیكاست كه عموما در زنان
باردار ظاهر می‌شود. اگر یك خانم باردار ناگهان به خوردن خاك ویار پیدا
كند، نشان می‌دهد میزان بعضی موادمعدنی در بدن او به اندازه كافی نیست.
در این دوره آهن یكی از مهم‌ترین مواد معدنی به حساب می‌آید كه میزان آن
در بدن زنان باردار كاهش چشمگیری پیدا می‌كند. مس، منیزیم و روی از دیگر
موادمعدنی هستند كه در خاك یافت می‌شوند.

تحقیقات دیگر كه در نشریه آمریكایی تغذیه به چاپ رسیده كمبود مواد معدنی
را مرتبط با یكی از بیماری‌های گوارشی به نام سلیاك دانسته است. كودكانی
كه رژیم غذایی مناسبی ندارند و دخترانی كه عادت ماهانه شدید را تجربه
می‌كنند در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.







اگر عاشق شیرینی هستید



بیماری‌های احتمالی: مشكلات روحی، حساسیت غذایی و مشكلات گوارشی
تحلیل علاقه غیرطبیعی به مصرف شكر نسبت به دیگر مواد غذایی كمی پیچیده‌تر
است، زیرا عوامل زیادی در بروز این حالت نقش دارند.

زمانی كه شما شكر مصرف می‌كنید، انسولین در جریان خون منتشر شده و با
اسید‌های آمینو تركیب می‌شود. تركیب حاصل به سرعت جذب عضلات شده و به سمت
مغز حركت می‌كند. در این زمان مغز به ترشح هورمون سروتونین تحریك شده و
حس خوشایندی در شما به‌وجود می‌آید. مطالعات محققان دانشگاه میشیگان هم
نشان داده در زمانی كه استرس در بدن به‌وجود می‌آید علاقه به خوردن شكر
سه برابر می‌شود و حالتی مشابه با اعتیاد به مواد‌مخدر در بدن ظاهر
می‌شود. همه این عوامل نشان می‌دهد افرادی كه زیاد شكر می‌خورند ممكن است
از لحاظ روانی دچار مشكل باشند.

علاوه بر آن اشتیاق به مصرف شكر می‌تواند یكی از علائم به هم خوردن تعادل
هورمونی در بدن باشد. این ماده خوراكی نقش مهمی در تولید هورمون اندورفین
در مغز دارد كه در كاهش درد موثر است. در دوران قاعدگی هم میزان ماده
اندورفین به كمترین حد خود می‌رسد كه باعث می‌شود زنان هنگام صبح چای خود
را شیرین‌تر از حد معمول میل كنند.

علاقه‌مندان به مصرف شكر باید نگران ابتلا به مشكلات گوارشی هم باشند.
زمانی كه تعادل باكتری‌های مفید در بدن به هم می‌خورد، میزان قارچ‌ها و
مخمرها در بدن رشد می‌كنند كه هر دو نیاز زیادی به شكر دارند. حساسیت‌های
غذایی هم تعادل خون را به هم زده و مصرف شكر را افزایش می‌دهند.







اگر عاشق سیر هستید



بیماری احتمالی: كمبود ویتامین و مواد معدنی
ظاهر شدن اشتیاق ناگهانی به خوردن سیر یكی از علائم مهم كمبود بعضی از
مواد مغذی و مهم در بدن به شمار می‌آید.

سیر سرشار از ویتامین C، كلسیم و آهن است. بدن از ویتامین C برای كمك به
عملكرد سیستم ایمنی، ساخت كلاژن و مبارزه با رادیكال‌های آزاد استفاده
می‌كند. از سوی دیگر كلسیم نقش مهمی برای رشد و حفاظت از دندان‌ها و
استخوان‌های بدن داشته و سلامت ماهیچه‌ها و سیستم عصبی را تضمین می‌كند.

آهن هم از مواد مورد نیاز برای ساخت سلول‌های قرمز است و مصرف آن خصوصا
برای زنان بالغ اهمیت زیادی دارد. كمبود هر كدام از مواد اشاره شده در
بالا می‌تواند خود را به شكل علاقه ناگهانی به خوردن سیر نشان دهد.



سالاد


عاشق سـالاد هستید؟ شاید مریض باشید!

هر كدام از ما علاقه خاصی به بعضی غذاها داریم و هیچ وقت از خوردن آنها
سیر نمی‌شویم. برای مثال یك نفر همیشه غذای خود را با نوشابه می‌خورد و
دیگری نمی‌تواند حتی یك روز را بدون شكلات سپری كند.

برترین ها:بعضی مواقع علاقه به برخی مواد غذایی زودگذر و موقتی هستند اما
در صورتی كه این وضعیت حالت مزمن و طولانی‌مدت به‌خود بگیرد، باید حتما
 آن توجه ویژه داشته باشید. به این داستان توجه کنید: یك زن
59ساله انگلیسی اشاره كرد كه ناگهان علاقه عجیبی به مصرف سالاد پیدا كرد
و با همین نشانه متوجه ابتلای خود به سرطان سینه شد. السی كمپل كه مادر 2
فرزند هم بود آنقدر به مصرف سالاد علاقه‌مند شده بود كه هر روز 4 كلم
كامل را در وعده‌های غذایی خود تمام می‌كرد. او بعد از مشورت با پزشك
متوجه شد برگ كلم حاوی یك ماده شیمیایی به نام سولفورافین است
كه می‌تواند به سلول‌های سرطانی حمله كند. بدن السی برای مبارزه با
سلول‌های سرطان سینه نیاز بیشتری به این ماده پیدا كرده بود و به همین
دلیل السی ناگهان علاقه‌مند به مصرف كاهو شد.

در ادامه ما هم سعی می‌كنیم بعضی از نشانه‌های عجیب ابتلا به بیماری‌ها
را كه در علاقه ما به خوردن بعضی‌ غذاها ظاهر می‌شوند به شما معرفی كنیم